Ismét az utazásé a pihenésé a főszerep

Megjelenés: 2021-05-03 Utolsó módosítás: 2021-05-03 23:38:10szerző:

 

SZÁLLÁSHELY NYITÁSA 2021.05.07.

Tájékoztató az SCH szállodalánc egységeinek újra nyitásáról és az alkalmazandó védelmi protokollról

A 3/2021. BM. határozat szerint 2021. május 1.-én hatályba lépett a 194/2021. Korm. rendelet, a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldásának harmadik fokozatára tekintettel a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedéseket szabályozó kormányrendeletek módosításáról.

Ennek alapján – többek közt - ismét lehetségessé vált a szállodákban a pihenés a koronavírus ellen védett személyek és gyermekeik részére.

  • A szállodák nyitása

A Kormányrendelet alapján az SCH szállodalánc egységei közül a harkányi Siesta Club Hotel, a soproni Solar Club Hotel és a budapesti Sas Club Hotel 2021. május 07. napjától ismét megnyit és ismét fogadhat tagi turnus üdüléssel, és szállodai kereskedelmi foglalással érkező vendéget. A mátraszentimrei szálloda továbbra is zárva tart.

I. SZÁLLODAI VENDÉGFOGADÁS FELTÉTELEI:

  • A szállás igénybevételekor 18 évet betöltött személy kizárólag a védettségi igazolvánnyal (plasztikkártya) veheti igénybe a szállást, csak ez fogadható el, oltási igazolás, negatív teszt nem.  Abban az esetben, ha valaki megkapta az oltást, de még nincs plasztik kártyája, nem veheti igénybe a szállást! A szállodába érkező minden 18. évet betöltött vendégnek rendelkeznie kell az igénybevételhez igazolvánnyal, ha egy családon, háztartáson belül az egyik személynek nincs, akkor ő nem veheti igénybe a szállást!
  • A tizennyolcadik életévét be nem töltött személy életkorának ellenőrzése mellőzhető, ha a kiskorúság ténye nyilvánvaló.
  • A szálloda joga és felelőssége ellenőrizni bejelentkezésnél, hogy a vendég rendelkezik-e a nevére szóló igazolvánnyal. Ehhez a személyi igazolványt is szükséges elkérni. Erre a rendelet felhatalmazást ad. Ennek megtagadása esetén a vendégnek nem biztosítható szállás, szolgáltatás.
  • Az üzleti, oktatási, gazdasági célból, igazolással érkező vendégek részére nem kötelező a védettségi igazolvány, ám ha rendelkeznek ezzel, akkor a „védettekre” vonatkozó feltételek vonatkoznak rájuk is.
  • A „védettek” korlátozás nélkül használhatják a szálloda szolgáltatásait (wellness stb.) és nem kötelesek maszkot viselni a közösségi terekben, kivétel a recepción való ügyintézés, be és kijelentkezés alkalmával.
  • A be- és kijelentkezéskor családonként 1 személy tartózkodhat egyszerre a recepción, az érkező kísérők, családtagok a megfelelő 1,5-2 m-es távolság megtartására kérjük.
  • A „határzár” részlegesen továbbra is hatályban van, tehát „Nem magyar állampolgár személyforgalomban Magyarország területére - törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott kivétellel - nem léphet be”. A szálloda nem jogosult ellenőrizni, hogy a vendég hogyan jutott be az országba, viszont a szállodában csak akkor fogadható, ha üzleti, oktatási, gazdasági célból érkezett, vagy a hivatalos közleményekben megjelölt kétoldalú országközti egyezmény alapján elfogadható oltási igazolvánnyal rendelkezik. (Oltási igazolás, negatív teszt elfogadása nem lehetséges.)
  • Az általános rendezvénytilalom még hatályban van, azaz „Tilos rendezvényt, valamint gyűlést szervezni, illetve tartani”. Kivétel: családi és magánrendezvény 10 főig. A rendeletben rögzítve van, hogy „Esküvők lakodalom nélkül tarthatóak meg”. Ha a házasságkötés után a násznép elmegy az étterembe étkezni, az már nem családi esemény, hanem fogyasztás, a 10 fő korlátozás figyelmen kívül hagyható, viszont(!) lakodalom (tánccal, programmal, stb.) nem tartható.
  • Élő háttérzeneszolgáltatás megengedett az étteremben, szállodában.
  • A védettségi igazolvánnyal rendelkezők, illetve az üzleti szállóvendégek az étterem belső részén is fogyaszthatnak.
  • A teraszokon a védettségi igazolvánnyal nem rendelkezők tartózkodása megengedett.
  • Az éttermekben este 11 óráig lehet tartózkodni.
  • A „védett” vendég nem köteles maszkot viselni, kivéve a szálloda személyzetével történő kommunikáció során, recepció előtti ügyintézés, extra takarítás kérés stb.
  • A szálloda munkatársai, alkalmazottai függetlenül attól, hogy megkapták-e az oltásukat és védettségi igazolványukat, vagy sem, kötelesek a közösségi terekben a maszkviselésre.
  • Az üzleti, „nem védett” vendég részére kötelező a maszkviselés a szálloda egész területén.
  • A helyi IFA összegét a vendégnek nem kell megfizetnie, de a vendég regisztrációja kötelező.

Figyelem! Változik a tagok által fizetendő, helyi igénybevételi díj összege, a 8/2021.(IV.15.) sz. Közgyűlési határozat értelmében. „A személyes igénybevételi díj összegét, vagyis a lakrészeket 2 fő fölött igénybe vevő harmadik, negyedik, és ötödik személyek után fizetendő díj összege – életkortól függetlenül - hozzátartozó esetén 1.000.- Ft/éj/fő összegben állapítja meg, mely díj a szállodákban az apartmanok igénybevételekor fizetendő.”

II. Tagi vendégfogadás, elmaradt turnusok pótlása

  1. A szálloda tagi üdülési időpontra érkező vendégeket (tagokat) kizárólag a vonatkozó szabályoknak és az itt közzé tett tájékoztatóban foglalt protokoll szerint fogad.
  2. Tagi cserék szüneteltetése. A hosszú időre nyúlt kényszerű üzemszünet okán sok elmaradt üdülési turnus gyülemlett fel, ezért 2021. hátralévő időszakában tagi cseréket nem áll módunkban kielégíteni, teljesíteni. A tagi turnusok használatára csak az eredetileg rögzített és a 2020. novemberében megküldött turnus értesítőben szereplő időszakban van lehetőség.
  3. Tagi kedvezményes díjú szállás igénybevétele
    A jelentős számú aktuális tagi turnus igény és elmaradt turnusok pótlása és a kereskedelmi vendégek kiszolgálása okán, 2021. hátralévő időszakában kedvezményes szállásdíjjal történő szállodai foglalás (turnuson kívüli tagi kedvezmény) nem vehető igénybe.
  4. Elmaradt üdülési turnusok pótlása

A szállodalánc 2021. május 20-tól megkezdi az elmaradt turnusok pótlását azzal, hogy tagjai számára választási lehetőséget biztosít a pótlás igénybevételére. Alapesetben az elmaradt turnust az eredeti, vagyis annak 2020.-ik, vagy 2021.-ik évében rögzített időszakában, turnus idejében lehet igénybe venni, egy évvel később, vagyis értelemszerűen 2021. őszén, vagy 2022. tavaszán.

Ettől eltérően a szálloda lehetőséget biztosít „last minute” rendszerrel a szabad szállodai kapacitás terhére azoknak a tagjainak, akik még ebben az évben, csökkentett napok számával, de élve a gyors indulás és érkezés lehetőségével le akarják üdülni elmaradt turnusukat.Ebben az esetben a last minute foglalás a szállodában való tartózkodásra vasárnap 16:00 órától, következő hét csütörtök 16: 00 óráig való tartózkodás lehetőségét biztosítja. Ennek egyeztetése, foglalása a koordinációs irodán keresztül lehetősége, közvetlen szállodában való foglalás nem. Fejlesztés alatt van egy web-es felületű „last minute” tagi foglalási rendszer, ennek üzembe helyezéséről a honlapon adunk hírt a későbbiekben.

III. Üzemeltetési, fertőtlenítési, takarítási protokoll

A lakrészek (apartmanok, szobák) használatával kapcsolatban a hatályban lévő Kormányrendelet nem ír elő különös szabályokat, ennek ellenére az SCH szállodáiban a fertőtlenítési és takarítási eljárások tekintetében a következő szabályozás betartása kötelező:

  1. A közösségi területet, helyiségeket, zárt folyosókat, WC-ket, lift, naponta két alkalommal kell felmosni, biocid hatású fertőtlenítő szerrel. Ekkor le kell törölni, fertőtleníteni kell a bejárati ajtók kilincseit, a lift kezelő gombjait. A takarító személyzet kötelező védőkesztyűt és arcmaszkot használni.
  2. A személyzet által használt iroda részek, karbantartó műhely, szobaasszonyi helyiségek az ott dolgozó, oda beosztott alkalmazottak, munkatársak végzik naponta, a munkaidő végén.
  3. A lakrészekben, szobákban a takarítást során ózongenerátoros, vagy germicid lámpás fertőtlenítésre kerül sor. Figyelem sem a germicid lámpa, sem az ózon generátor használata közben nem tartózkodhat személy vagy élő állat a helyiségben, oda csak alapos szellőztetést követően lehet belépni. Ezt követően fokozott figyelemmel kerül sor az apartmanok takarítására porszívózásra, szükség esetén ablak tisztítás, portörlés, fürdőszoba vízkötlenítés, felmosás takarítás, konyha takarítása, edények ellenőrzése, szükség esetén mosogatása.
    A használt és tiszta ágyneműket és textiliát külön kezeljük, azok egymással nem érintkezhetnek.
  4. Napi szemét elvitel. A szemét kezelése különösen nagy fertőzésveszélyt hordoz magában, ezért a felesleges kontaktok és a fokozott fertőzésveszély megelőzése érdekében a napi szemét elvitelét, kidobását a vendégek végzik, az erre rendszeresített kukákba, szemétgyűjtőkbe, a szemeteszsák kidobásával. Erre érkezéskor a recepciós felhívja a figyelmet. Kérésre a vendég naponta új szemeteszsákot kap a személyzettől.
  5. A szobák érkezéskor 14 órától vehetők igénybe, az előzetesen elvégzett fertőtlenítés, takarítás, és szellőztetést követően. A lakrészeket a tagi turnussal érkezők, a „meleg váltás” elkerülése és a szükséges fertőtlenítés elvégzése okán, az eredeti távozási időpont előtti napon, 16:00 óráig kell elhagyniuk!
  6. A lakrészek, (apartmanok) átadásakor lakó egységenként 10.000.- Ft kauciót, óvadékot kell elhelyeznie a vendégnek az esetleges károkozás megelőzésére. Az átvett összegről pénztár bevételi bizonylatot ad a recepció minden esetben. Kérjük, hogy érkezéskor ellenőrizze a szobaleltárt, és még aznap jelezze az esetleges eltérést, hiányt. Másnap, vagy később jelzett reklamációt, hiányjelzést nem áll módjában a szállodának elfogadni A kaució összegét a vendég távozáskor visszakapja pénztár bizonylattal igazolva annak átvételét abban az esetben, ha a lakrészt hiánytalan leltárral és károkozás nélkül adja vissza a szálloda kijelölt személyzeti tagjának. A szoba átvételére a szobaasszonyok, a gondnokok és a szálloda vezetők (főportások) jogosultak. A szoba visszavételekor az átvétel hiánytalanságát és a szoba kármentességét a rendszeresített szoba kontroll kártya aláírásával veszi át a szálloda kijelölt munkatársa.
    Abban az esetben, ha a szobában valamilyen hiány, vagy kár keletkezett, az a kontroll kártyán rögzítésre kerül és a recepciós ennek és a kártérítési ár lista alapján adja, vagy tartja vissza a kaució összegét, vagy annak egy részét. Abban az esetben, ha a keletkezett, okozott kár meghaladja a kaució (óvadék) összegét, a recepciós köteles jegyzőkönyvet felvenni, rögzíteni az okozott kárt. A vendéggel alá kell íratni szobakontroll kártya alapján a jegyzőkönyvet azzal, hogy a kár helyreállítási költségét később (15 munkanapon belül) jelezzük megfizetésre.
  7. Távozáskor a kereskedelmi vendégnek a szobát, apartmant a távozás napján, legkésőbb 10:00 óráig el kell hagynia. Tagi turnus használata esetén az eredeti távozási időpont előtti napon, 16:00 óráig kell elhagyni a lakrészt. Abban az esetben, ha ez 40 perc türelmi idő ellenére sem történik meg, úgy késői távozás díját kell felszámolni, ami a napi rack rate szoba ár 50%-a. A késői távozás díj összegének felszámítására érkezéskor fel kell hívni a vendég figyelmét.
  8. A szálláshelyen tartózkodó vendégek nem tarthatnak munkamegbeszélést, értekezletet! Bejelentés nélkül nem fogadhatnak vendéget. Az esetleges vendég, ismerős érkezésekor a szálloda használati jogosultságát, védettségi igazolvány meglétét minden esetben igazolni, ellenőrizni szükséges.

Rendezvények tartása

484/2020. (XI. 10.) Korm. rendeletben szerepel: „5. § (1) Tilos - a 6. § szerinti kivétellel - rendezvényt, valamint gyűlést szervezni, illetve tartani.”

A szálláshelyeken megrendezett oktatási tevékenységekre tipikusan konferenciák keretében kerül sor, amelyek jelenleg a rendezvények szervezésére és megtartására vonatkozó általános tilalom miatt nem tarthatók meg.”

IV. FERTŐZÉSGYANÚS VENDÉG A SZÁLLODÁBAN

Fertőzésgyanús vendég esetén a szállodának haladéktalanul értesítenie kell a kormányhivatalt, vagy a Nemzeti Népegészségügyi Központot, vagy a polgármestert/jegyzőt.

fertőzött vagy fertőzésgyanús vendéget a hatóság köteles elkülöníteni, ami a szállodából történő elszállítását jelenti. A beteggel érintkezett munkavállalókat megfigyelés alá helyezik, és a hatóság ezen munkavállalókat eltiltja a munkavégzéstől. Ezután az egészségügyi szolgálat folyamatos ellenőrzést tart majd a szállodában és fertőtlenít.

Karantén elrendelése

A szálloda zárlat alá helyezését a katasztrófavédelemről szóló 2011. évi CXXVIII. törvény és a 234/2011. (XI. 10.) Korm. rendelet alapján az ezekben megnevezett hatóságok szervezetek rendelhetik el. Ez lehet a főpolgármester, a polgármester, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, illetve a területi védelmi bizottságok.

V. Egyéb rendelkezések:

  • Rendezvényt továbbra sem lehet tartani.
  • A kijárási tilalom éjfélre módosul.
  • Fontos, hogy a védettségi igazolvány meglétének ellenőrzése a szálloda/étterem üzemeltetőjének a feladata. A szabályok betartását a rendőrség ellenőrzi, és amennyiben szabályszegést tapasztal:
    • 100 000 forinttól 3 000 000 forintig terjedő bírságot szabhat ki,
    • a helyiséget, területet, intézményt, illetve a helyszínt legalább egy napra, legfeljebb egy év időtartamra ideiglenesen bezárathatja.
      Kivéve, ha a jogsértő személyt a távozásra az üzemeltető felszólította és a rendőrséget értesítette.
  • Fontos, hogy csak a védettségi igazolvány (plasztikkártya) fogadható el, oltási igazolás, PCR teszt, stb. nem.

Jelen szabályzat és tájékoztató 2021.05.03.-án lép hatályba és visszavonásig érvényes.

Szabó László s.k.
elnök

Cimkék: HegyvidékSzállodaláncHSCH

Weboldalunk sütiket (cookie) használ

A "cookie" a webszerver által küldött, változó tartalmú, betűkből és számokból álló fájl, amely a felhasználó számítógépén rögzül és előre meghatározott ideig tárolódik. A cookie lehetővé teszi, hogy webszerverünk felismerje a böngészésre használt eszközét, a weboldalon folytatott böngészési előzményeit.

Nélkülözhetetlen sütik

Ezek a sütik ahhoz szükségesek, hogy Ön navigálni tudjon az oldalak/aloldalak között, és adott esetben védett (pl. csak regisztrált felhasználók számára hozzáférhető) tartalmakat is elérjen.
 

Statisztikai sütik

A Google Analytics a Google statisztikai adatokat elemző szolgáltatása. A Google Analytics süti segítségével kapott információkat főként szolgáltatásaink, weboldalunk optimalizálására, felhasználóbarátabbá tételére használjuk.

Marketing sütik

Honlapunkon marketing sütiket használunk annak érdekében, hogy hirdetéseinket perszonalizáljuk, és a weboldalunkra érkező forgalmat elemezzük a felhasználói élmény növelése érdekében.
 

Jelen szabályzat értelmezésénél az adatvédelmi szabályzatunk rendelkezései is figyelembe veendőek.